vrijdag 21 oktober 2016

Bloggers for life

Ok, ze hebben al eens een schram of een buil, een hoestje of wat koorts, maar echt echt ziek zijn mijn meisjes nog nooit geweest. #knockonwood

Het UZ in Gent zagen we gelukkig enkel nog maar van dichtbij voor een routineonderzoek bij de dermatoloog…
Dat andere kinderen daar ondertussen dagelijks een strijd voeren op leven en dood, nee, daar wil je liever niet aan denken. En toch is het zo...


Het leek mij dan ook maar meer dan logisch dat ik dit jaar mee zou 'bloggen for life'.
Het uitgebreide verhaal over 'Bloggers for life' lees je bij de twee bezielers van het project: Sarah en Annelies.
In het kort komt het hierop neer: vier weken + vier eenvoudige patroontjes + een beetje naaitijd + een heleboel naaiende bloggers / bloggende naaiers = een beetje troost voor een heleboel zieke kindjes.


Van het eerste projectje, een knuffeldoekje voor de allerkleinsten, kreeg ik het al onmiddellijk warm en koud tegelijk. Het besef dat het stofje waar ik mijn schaar in zou zetten, straks in het bedje van een zieke baby terecht zou komen - ouch...

Ik gebruikte een überzacht sweaterstofje en combineerde met roze en groen. 


Het patroon voorziet onderaan frutselknoopjes om kleine, mollige vingertjes bezig te houden …



… en bovenaan een velcrolint of gewoon bevestigingslint waar een fopspeentje aan kan komen. 


Kunnen we dan nu afspreken dat alle zieke kindjes snel weer beter worden? #fingerscrossed

VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!

PATROON: gratis patroon voor BFL van Khadetjes
STOF: Soldeur (www.wildvanstof.be) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten