dinsdag 7 februari 2017

En ik dans!

Zie ik iets moois, dan maakt mijn hart een sprongetje. Ken je dat? Mij overkomt het wel vaker…
Maar toen ik een tijdje geleden bij Lieveke en zus deze blogpost zag, ging het van quickstep, foxtrot en rumba tegelijk. Een tienerjurk met een das! - dansen, dansen, dansen!
En toen had ik de oproep voor de blogtour nog niet eens gezien - Bee-bop-a-lu-la - Plots kon mijn hart dansen en zingen tegelijk!
Alleen jammer dat we net in de week van de deadline bezoek kregen van mister Flu - and we all know he ain't Fred Astaire…
Er werd hier de voorbije dagen dus een beetje uit de maat gedanst, maar hey, dansen is dansen… en de zussen kregen nog net op tijd elk hun "junior high" outfit - Music maestro!


Zus 1 swingt in haar jurk met ronde kraag, 3/4 mouwtjes en das - Verdammt ich lieb' (der) die das! 


Dankzij de drukknoopjes onder het kraagje kan de das ook ingeruild worden voor bijvoorbeeld een zwart striklint - Allez changez!


De blinde rits achteraan verving ik door een zichtbaar opgestikt exemplaar - because we love a little rock 'n roll!

Zus 2 kreeg de blouse-versie, maar dan met een kleine twist. Omzomen deed ik op drie verschillende manieren: aan de hals plooide ik gewoon twee maal een centimeter om, onderaan zette ik een brede tailleboord aan (met twee valse plooitjes voor een versmallend effect) en voor de mouwen gebruikte ik deze techniek - waarom deed ik dat nog nooit eerder?!


Inspiratie voor het strikje op de schouder vond ik hier - jawel, na een sprongetje van mijn hart.


Ik wou al bijna zeggen: klaar voor hun eerste bal! Maar voorlopig zet ik de muziek nog eventjes op pauze. Het gaat al snel genoeg…


 VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!

Follow  

PATROON: Norah's dress (Lieveke en zus)
STOF: Soldeur (Wild van stof)

Vanaf vandaag te koop!
en met de code TOUR krijgt je bovendien
tijdelijk 5% korting op je ganse bestelling ;-)
BLOGTOUR 2017 februari 1 - 9 
Volg Lieveke en zus op social media 
   

17 opmerkingen:

  1. Pfff, ik heb het onderhand gehad met Mr. Flu, Mr. Bronchitis en Mrs Sinusitis! Maar euh, nog lange niet met die schoon jurken zeg, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, crowded house dan bij jullie met al die ongewenste gasten...?

      Verwijderen
    2. Ge moogt er zeker van zijn - ik ben de laatste buiten aan het duwen #hoopik en dan is mijn huis weer van mij! Van mij alleen!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel! Zou niet gelukt zijn zonder mijn twee fantastische modelletjes.

      Verwijderen
  3. Wijs! Ik zei het al, je doet me tricotplannen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wijs. Dat vind ik altijd zo'n wijs woord. Benieuwd naar jouw tricotplannen!

      Verwijderen
  4. wat een toffe jurkjes zeg! allez, jurk en blouse ;-) echt heel geslaagd, ik ben helemaal zot van de details die je toevoegde! die strik, LOVE it!!en de das en de rits vanachter eigenlijk ook :-) heel heel geslaagd! en prachtige foto's, precies een echte fotoshoot van een of ander hip kledingmerk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik heb het gevoel dat dit wel eens twee favoriete lente-outfitjes zouden kunnen worden.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Thx! Echt een goed patroon. Kleine moeite, groot resultaat. Zo hebben we het graag, hé!

      Verwijderen
  6. Waaw! Superfris ook met die kleuren. Ik krijg al zin in lente!

    BeantwoordenVerwijderen