zaterdag 4 november 2017

Met de Z van zalig

In mijn vakantie-alfabet staat de Z vooraan. De Z van zorgeloos zijn, van zevenendertig keer snoozen, van zoet en zout zondigen, én ... van de zee - of courzzzz.


De temperatuur was zacht voor de tijd van het jaar en zelfs de zon was af en toe van de partij. Zalig!


En zus 1, die wou, na het hele 'ik-wil-niet-schattig-zijn-drama' eindelijk nog eens een rokje aan! Ik kon haar overtuigen dankzij de combinatie met de grafische trui uit SVDHZ3. Wat een ingenieus patroon is dat, zeg! Slechts drie patroondelen voor een trui, mét zakken!


"Zo zot!" Haar woorden, toen ik haar vroeg om eens haar handen in de zakken te steken. Die zakken had ze dus nog niet ontdekt.


Ik speelde voor de mouwen en de boordjes met de brede en smalle streepjes van Nosh. Voor de halsboord gebruikte ik een restje sweaterstof. Ik knipte een smallere strook en stikte die niet eerst dubbel, zodat de rand vanzelf naar buiten krult.


Nadat ik de stof besteld had, kon ik niet wachten om eraan te beginnen, maar de twijfel sloeg wat toe toen een niet nader genoemde huisgenoot zijn neus in mijn zaken kwam steken en zich afvroeg voor wie die pyjama was...  Grrmbl...


Correct me if I'm wrong, maar dit ziet er toch niet uit als een pyjama? And if so: night night, sleep tight! ZZZZZ ... met de Z van zalig!

VAN MIEK IS ALTIJD BLIJ MET EEN REACTIE OF EEN VOLGER ERBIJ!



PATROON: Grafische trui (Stof voor durf-het-zelvers 3)
STOF: Nosh

12 opmerkingen:

  1. Zo tof gedaan! Die grafische trui nodigt echt uit tot het spelen met streepjes! Helemaal geen pyjama, zegt dat ik het u gezegd heb!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik zal zeggen dat jij zegt dat ik moet zeggen dat jij het gezegd hebt. 😂

      Verwijderen
  2. heel leuk met die verschillende streepjes gecombineerd en euh als dat een pyjama is dan denk ik dat ze 's nacht stiekem uit haar bed komt om een feestje te bouwen in die outfit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zzzzzzalig gewoon. Ik ken er hier eentje dat dit ook wel zou zien zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en zeker geen pyjama! En in combinatie met dat rokje een zuper combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Zo blij dat ze dat rokje dan toch weer aan wil. Ik mag het alleen niet schattig vinden. 😂

      Verwijderen
  5. Heerlijke trui en totaal geen pyjama in mijn ogen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keileuk met die streepjes, en een toffe combi met het rokje, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ondertussen de favoriete outfit van de geen-rokjes-meer-zus! Niet onbelangrijk...

      Verwijderen